DIY this fall

(pics av bl.a. google, H&M, apair-andaspare.blogspot.com, Kollage av mig)


Här kommer ett gäng DIY-tips inför hösten! Hetast inom DIY-modet just nu, och jag ska deffinitivt försöka mig på de flesta!
1) Klä en gammal läderväska med tyg från en gammal matta/filt/duk eller annat fint vävt etno-tyg. Filofix kan vara ett bra hjälpmedel för fransiga tyger.
2) Gör en poncho av en gammal pläd eller filt!
3) Sy fast pompombollar på handskar eller vantar! Pompoms kan man köpa i hobbybutiker, leksaksaffärer osv. Fancy pompoms kan man ofta hitta i djuraffärer bland kattleksakerna!
4) Klistra glitter på ett par gamla boots eller andra skor! Använd nåt rejält superlim och löst hobbyglitter. Se bara till att superlimmet inte smälter plastmaterial då glitter ofta är just... plast. (hur jäkla coola är inte ett par sådana här boots till Den Lilla Svarta på nyårsafton!)
5) Sticka en halsduk! (nån som vill lära mig sticka?)
6) Sy fast ett par ärmar från en annan skjorta/tröja på en ärmlös tjocktröja! FRÄNT.
In Other Words
Here's a bunch of things you can DIY this fall!
1) Attach fabric to an old leather bag!
2) Make a poncho from an old blanket!
3) Attach pompoms to a pair of mittens or gloves!
4) Glue glitter to a pair of boots! (Awesome to pair with the LBD for newyears)
5) Knit a scarf! (teach me?)
6) Attach the sleeves of a shirt to a sleeveless knit!


Kommentarer
Postat av: Ida

jätte bra tips, kanske ta och pyssla med nått sånt imorgon :)

2011-11-02 @ 20:24:08
URL: http://thoursie.blogg.se/
Postat av: Irre

Asnice tips! Kommer lätt försöka mig på dom flesta :D

2011-11-02 @ 21:01:01
URL: http://pulvermos.devote.se
Postat av: Irre

sv; självklart :)

Tack :D

2011-11-02 @ 21:43:59
URL: http://pulvermos.devote.se
Postat av: Ida

haha ska fasiken göra de, måste få tag i en bil så jag kan köpa glitter och limm :) hur vet man om limmet smälter plasten?

2011-11-03 @ 12:33:36
URL: http://thoursie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0