DIY Dip Dye Shirt

Dip dye är något jag fastnat för! Saker som ser ut att vara doppade i färg. Kläder, mat, hår, inredning osv. Igår hittade jag en jeansskjorta att förnya. Klippte av den rundade kanten unders för att få en råare look, blötte skjortan och lät den ligga slarvigt i en hink med klorinlösning (ca hälften klorin, hälften vatten) över natten. Tvättade skjortan och lät den luftas utomhus (klor är en gas så lukten förvinner när man vädrar) Fett nöjd! Tycker ni ska prova, det är himla enkelt och billigt och sjukt snyggt. Kommer snart upp i en outfitty, stay tuned!
I'm really hooked on dip dyes! Clothes, hair, food, interior design and so on. Yesterday I found a jean shirt to redo. I cut it of to make it a bit more edgy, soaked it in water and let it soak in a bucket with half bleach, half water over night. Then I washed the shirt and let it hang outside for a while (to get rid of the chlorine smell). I'm so pleased with the result! You guys should try it out. Outfit coming up, stay tuned!

Kommentarer
Postat av: maja söderberg!

Ha en fortsatt bra dag, besök gärna min blogg om du har lust :)

2012-02-25 @ 16:23:34
URL: http://majjisch.devote.se
Postat av: HEDVIG

SNYGGT!

2012-02-25 @ 17:26:03
URL: http://hedvighedvig.devote.se
Postat av: Trettioplussare

I min ungdom blev jag mycket förtjust i en frisyr (och han som hade frisyren var inte heller helt tokig...) som jag sedan dess velat testa: rött hår med riktigt bleka toppar. Killen som bar den hade undercut (fast det är jag "för gammal" för nu) och resultatet såg ut som en rävsvans. Appropå dip-dye-hår! :D

2012-02-26 @ 21:10:46
URL: http://trettioplussare.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0