Första Maj (DIY splash shorts)

DIY shorts/ DIY halsband (Gina Tricot-/loppiskälla)/ Tröja från H&M Herr/ Totebag från TGR


Välkommen maj! Du är efterlängtad. Vilken Valborg vi fick, uppåt 20 grader varmt och gassande sol! Firade traditionsenligt här i Lunds stadspark efter jobbet igår. Grymt överskattad tradition som ändå bara går ut på fyllerier, men mitt sällskap var trevligt och jag fick min grillade Halloumiost, haha! Började min lediga dag idag med att bli kallad upp till jobbet för att ansvara över alldeles nybakat lamm, det sista för säsongen. Fruktansvärt söt och fin liten tacka, en sån lycka! Född första maj och med en mamma som heter Majken, namnet Maj känns väl som en självklarhet, right?

Gjorde förresten dessa coolingshorts för några dar sen. Jätteenkelt! Köpte ett par jeans på loppis, klippte av, went crazy med textilfärger och bara splashade ut dem med pensel, strök sedan shortsen ut och in när de torkat. Tadaa! Tips är att blanda färgen med lite vatten så är det lättare att få till snygga färgklickar. Det var allt från DIY-redaktionen för nu!

Kommentarer
Postat av: Elin

Men gah, vilka snygga shorts! Skitbra tips ju! :)

2012-05-02 @ 21:51:34
URL: http://elinlovisakarolina.blogg.se/
Postat av: Star

Riktigt fina! Skall testas.

2012-05-03 @ 11:08:49
URL: http://kaosinfekterad.blogg.se/
Postat av: Elin

Tack, jag vet! Gjorde värsta kapet där, betalade bara 150kr för den!:)

2012-05-03 @ 19:08:46
URL: http://elinlovisakarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0