DIY Mint Body Scrub {Xmas Gift}

Hemmagjord body scrub är en fin och omtänksam julklapp! Dessutom enkel att göra. Blanda ihop socker med några droppar ekologisk olivolja (Eller vilken olja som helst egentligen. Mandel, kallpressad raps, jojoba etc). Tillsätt ett par droppar karamellfärg och mortlad färsk mynta. Lägg scruben i en fin glasburk och pimpa med rosetter, etikett och annat fint! Scruben innehåller inga kemikalier och tillsatser och gör huden mjuk och len. Perfekt att ge bort nu i tider av vintertrött hy.

Kommentarer
Postat av: Ida

Gjort en sån till min syrra nu... :>
Kolla så fin! http://www.witandwhistle.com/Blog_Pics/DIY_mug2.jpg?9d7bd4

2012-12-23 @ 17:28:28
Postat av: Trettioplussare

Haha, jag har faktiskt tänkt på sistone att raffinerat vitt socker ju i alla fall går att använda till body scrub. Dags att börja skrubba, antar jag! ;)

Svar: Haha, eller hur! Det gör sig nästan bättre i skrubb än i magen. Jag borde börja med det istället. Dags för sockerdetox nu efter allt julgodisande *filthy addict*.
Pyrola

2013-01-06 @ 07:38:21
URL: http://trettioplussare.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0