DIY - billiga nitar

En DIY-sak som alltid är hutlöst dyrt här i Sverige är nitar av olika slag. Hobbybutiker säljer ofta vanliga klämmnitar för 2-5 kr/st, spikes för 5-15 kr/st, tänk så mycket man får betala för att pryda en hel jacka med nitar!
Men jag är smartare serni (nähä!). När jag är ute och ränner på loppis så kikar jag alltid efter gamla nitbälten, de kan man nämligen ofta få köpa för en tia eller två. Sen är det bara att länsa de på nitar, allt du behöver är en liten skruvmejsel eller tång eller megastarka naglar.
Just det här bältet på bilden köpte jag för en tjuga, tog ca en kvart att få loss alla 120 nitar. Räknade ut att exakt samma mängd och modell av nitar hade kostat så mycket som drygt 400(!!) kr på Panduro Hobby (småpack). Dessutom är det ett superbra sätt att återanvända sönderslitna nitbäten. Smart tjej? Ja.


Vill man däremot beställa nitar i megastora pack, speciellt spikes, så tycker jag man ska besöka Studs and Spikes, där finns allt och till awesome storpackspriser. Frakten är dessutom ofta hygglig och går man ihop några stycken så blir det en riktig bargain.
Det var allt från DIY-redaktionen för nu, jag vet att ni saknar mig iblann!

Kommentarer
Postat av: maja

Det inspirerar mig verkligen att du återanvänder saker och köper på secondhand! Grymt!

2012-06-13 @ 21:03:33
URL: http://lennevi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0