DIY Cup Candle {Xmas Gift}

 
 
Ett awesome tips som jag faktiskt fått från Martha Stewart, är att smälta ner gamla stearinljus och göra de här söta koppljusen! Man smälter helt enkelt gamla stearinljus-stumpar i ett vattenbad på spisen och häller i nån söt liten udda kopp. Koppar hittar man bäst på loppis eller i second hand-butik. Såklart. På Panduro kan man köpa färdigvaxade vekar med vekhållare.
Mina blev inte så jättevackra i stearinet, men det kan kvitta, tycker jag. Jag smälte även ner en rejäl klump av ett gammalt doftljus, hett tips!
 
 

Kommentarer
Postat av: Trettioplussare

Vad kul att du gjort det! Har tänkt göra detsamma men inte hunnit än, fast jag tänkte använda formar till mandelmusslor istället för koppar. Det finns mängder av dem på secondhand, det är få som bakar mandelmusslor nuförtiden. Fast det är gott... Och snygga formar!

Svar: Åh smart ju! Sådana finns det ju som sagt massvis av. Måste nästan köpa ett gäng formar och göra mandelmusslor med grädde och färska hallon någon dag. Håhå.
Pyrola

2012-12-09 @ 20:08:13
URL: http://trettioplussare.wordpress.com
Postat av: Trettioplussare

Bjud in mig!!!

Svar: Haha, självklart! Fika alltså, varför gör man en sån underbar sak så sällan? ;)
Pyrola

2012-12-09 @ 22:04:02
URL: http://trettioplussare.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0