For Norway

Jag har egentligen ingen lust att nämna tragedin i Norge då det känns så överflödigt och självklart, men jag kan heller inte låta bli. Nittiotvå människor, merparten unga människor, kommer inte hem igen. De fick sätta livet till för en sjuk människas värderingars skull. Min kärlek och massor av goda tankar går ut till offren och deras anhöriga, och grannlandet Norge. Jag tror att hela norden sörjer nu.
Vill även utdela något stort och taggigt i ändalykten på alla dessa kvällstidningar som envisats med att lägga ut ytterst olämpliga bilder på offren. Att inte blunda för tragedin är en sak, men att gotta sig i vidrigheterna och tävla om vem som kan lägga ut den smaskigaste och blodigaste bilden är bara osmaklighetens högre nivå.
Folk sörjer liksom, unga människor är döda av ingen som helst anledning, räcker inte det?

Kommentarer
Postat av: Ellens tankar om mode

Ja fy :(

2011-07-25 @ 22:01:52
URL: http://ellastankar.blogg.se/fashion

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0