DIY ZEF crop tee

 
Sköjj att ni vill ha mer DIY! Klart ni kan få det. Hoppas jag, Fröken Tomma Löften.
Inspirerad av min läsare Ana gjorde jag det här trycket igår (ZEF SIDE är en låt av Die Antwoord). Superenkelt! Så här gjorde jag:
 
 


Jag laddade ner en bild från internet, den här, för att vara exakt. Sedan tog jag en vit tisha och satte den över dataskärmen så bilden lyste genom tyget. Sen kalkerade jag bara bilden till tyget med en mjuk blyertspenna.
 
 
Fyllde i med textile marker (finns att köpa på bland annat TGR, Biltema och Panduro Hobby)
 
 
 Målade i textilfärg (glossig! spexigt) med en mjuk pensel och lät torka enligt anvisning.
 
 
 
Enkelt right? Iväg och prova nu, no excuses!
 
 

Kommentarer
Postat av: Bunny

Me likey and you know it!

Svar: Alltså grejen är den att det ser ut som att jag tar åt mig. Men det gör jag inte :) Anledningen till att jag fortsatte svara henne var ju om jag hade låtit henne få sista ordet hade det ju tillslut sett ut som jag gav upp :P Och andledningen till att hon fortsatte? Tror att det provocerade mer att jag inte blev arg tillbaka och sa fula ord till henne med :P

2012-09-02 @ 11:30:29
URL: http://bunnydrugz.blogg.se
Postat av: Anna

Tjena mitt bena vad coolt! Stryker du sen eller hur gör du så färgen fastnar efter tvättar liksom ?:D kan man ha hobby färg! Kram

Svar: Om man har speciell textilfärg så håller den sig fast efter antingen stryk eller torkning! Man kaaaan använda hobbyfärg men då kan man inte tvätta plagget sen.. så textilfärg är att rekommendera ;D Kramar!
Pyrola

2012-09-15 @ 23:13:59
URL: http://forestman.blogg.se
Postat av: Tekla

Sjukt fränt och snyggt, nu blev jag själv sugen på att göra något liknande:) tack för inspirationen :) ha en bra dag :)

Svar: Tack själv! Go for it säger jag ;D Ha det fint! <3
Pyrola

2012-09-17 @ 17:02:38
URL: http://Marsssbarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0