TUTORIAL: DIY transparent choker

Halsbandsparty!
Hittade inspiration och en awesome tut hos LoveAesthetics. Så här gjorde jag!
 
Du behöver:
Plastglas 
Linjal
Glasskärare eller kniv
Ugn
 

Jag köpte mig ett plastglas-ark på Biltema. Det minsta kostar 29:90. Ju tunnare desto lättare att arbeta med!
 
 
Mätte min hals runtom och skar ut en lämplig bit plast. Tog sambon till hjälp att knäcka av biten från resten av plasten, för helvete vad det satt.
 
Borrade hål på båda kortsidor!
 
 
Värmde ungen till 150 grader och lät plastbiten bli mjuk och böjd (funderar på att ta patent på min ehum... konstruktion) Sen tog jag ut den, böjde till lite (med ugnsvantar!), värmde lite till, böjde lite till osv tills jag var nöjd.
 
 
Pillade fram lite smyckesdelar.
 
Monterade ihop, tadaaaaaa!
Det är inte helt jämt och lite förorenat i plasten, men det syns inte när det sitter på.
 
 
 
Frågor på den? Hepp, get crakin'!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Neej, vad snyggt! Det här måste jag prova nån gång!

Svar: doooo it! och lägg upp på bloggen!
Pyrola

2012-06-22 @ 22:47:34
URL: http://elinlovisakarolina.blogg.se/
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

snygggt!!!!

Svar: taaack snälla du!
Pyrola

2012-06-27 @ 10:49:30
URL: http://emmasays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0