Weekday DIY:s!

Weekday har hur mycket fint som helst inför hösten, och massa DIY-inspiration! Här har ni några idéer som är lätta att genomföra. Armbandet med fakepäls är helt klart något jag tänker ge mig på själv!
 
Limma fast fakepäls på en armcuff eller annat smycke. Skitcool detalj!
Klipp en kjol asymmetriskt. Välj en kjol i ett material som inte fransar sig så behöver du inte inte kantsy.
Sy fast ett par knappar på en sjal eller halsduk.
Sy transparent mesh-tyg på ett par cykelbyxor.
Rita på en vit croppad t-shirt med textilpennor.
 
 

Kommentarer
Postat av: HERR_TUGG

snyggt <3

Svar: Tack :D
Pyrola

2012-10-03 @ 20:12:35
URL: http://diyprojects.blogg.se
Postat av: lollouise

hej jag skulle bli sjukt glad om du hjälpte mig lite hihi! Vet du vart man kan köpa sån färg som man färgar kläder med? Hyfsat billigt lixom. (bor i växjö) och sedan skulle jag sjukt gärna vilja måla lite fräcka grejer på några tröjor men nu tänker att det kanske är lättare att rita med textilpennor? Vart man nu köper det? Panduro? :)

tack för svar, och finfin blogg!

Svar: Hej och tack! Självklart kan jag hjälpa dig! Textilfärg för infärgning är lätt att hitta, billigast är nog på ÖoB och det är oftast där jag köper mina. Även större mataffärer säljer en del färg, dock oftast endast få färgalternativ. Textilpennor kan man köpa på Panduro, ja, men som vanligt till överpriser. Mina textilpennor köper jag helst på TGR (den danska lågprisbutiken, jag är ganska helsäker på att ni har den i V-sjö!) eller på Biltema! Billigt och bra och räcker länge. Textilfärg som man målar med brukar jag dock köpa på Panduro, men jag vet att billigare alternativ finns på nätet. Panduro har kommit med något nytt som är lättare att skriva med: http://www.pandurohobby.se/Katalog/20-Mala-Rita/2010-Farg/201045-Textilfarg/3/250440-Sats-4-st-Touch-TextileDe gillar jag! Hyffsat prisvärt också.

Hoppas det besvarade dina frågor! :D
Pyrola

2012-10-04 @ 23:46:38
URL: http://denniskorv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0