DIY {Remake} Peplum Tee, Asymmetric Skirt.

Jag har en hel låda av plagg här hemma vars enda syfte är att bli remejkade. Häromdagen grävde jag fram de här två, en tishy från H&M som blivit vriden och ful i tvätten (surprise...) och en gammal loppisfyndad omlottkjol som må vara god i kvalité men kändes något gammalmodig i modellen.
 
 
 
Såhär ser plaggen ut nu! T-shirten fick först nya sömmar i sidorna, sedan sydde jag dit en peplumvolang av kjolens innertyg. Kjolens längd reducerades rejält på ena sidan medans den andra sidan fick behålla längden.
Det var inte många timmar jag behövde spendera vid symaskinen och ändå känns plaggen ganska rejält uppdaterade och lyxiga.
 

Kommentarer
Postat av: Bunny

Kjoolen!

Svar: Heh, pretty awesome ey? ;D. Galet lätt att göra också.
Pyrola

2013-01-28 @ 07:18:58
URL: http://bunnydrugz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0